Beställning
Hur lägger jag min beställning?
Det enklaste, för din skull, är att lägga din beställning på vår hemsida, www.pongo.se. Då kan du i lugn och ro bestämma vilka produkter du vill ha och vilket betal- och fraktsätt du önskar.
Can I order to another country?
Please contact us for an offer.
Kan jag ändra/avbeställa min order?
Ja, om det görs innan er beställning har lämnat vårt lager. Det går tyvärr inte att avbeställa/ändra ordern om den har lämnat vårt lager. Enklast att ändra/avbeställa ordern görs via e-post [email protected]
Vilka betalningssätt kan jag välja på?
Hos Pongo.se kan ni betala med betalkort (Visa och Mastercard). Vi erbjuder även faktura- och avbetalning via Klarna.
Leverans
Levererar ni till hela Sverige?
Ja, det spelar ingen roll var ni bor. Vi levererar i hela Sverige. Eftersom vi använder DHL som distributör kan vi leverera till samtliga svenska adresser.
Hur lång tid tar leveransen?
Vi har som målsättningen att leverans ska ske så fort som möjligt och därför har vi satt en leveranstid på 1-3 arbetsdagar. För mer information se fraktvillkor.
Kan jag hämta beställda varor direkt från Pongo.se:s lager?
Nej, tyvärr går det inte att hämta er order direkt från lager utan denna levereras direkt hem till den adress ni angivit vid beställning.
Vad kostar frakten?
Summa | Hem i brevlådan (Styrs av paketets storlek om detta är möjligt) | Service Point |
< 500 kr | 59 kr | 59 kr |
> 500 kr | Fri frakt! | Fri frakt! |
Jag har angett fel portkod, får jag mina varor ändå?
Det är mycket viktigt att du kontrollerar alla dina adress- och kontaktuppgifter när du lägger din order. Men även om du har angett fel kod så får du din leverans.
Jag har porttelefon eller nyckelbricka kan ni leverera då?
Vi kan leverera i båda dessa fall!
Kan jag få min leverans till annan adress än min folkbokföringsadress?
Det går bra att göra beställningen till valfri adress om du väljer betalsätten Direktbetalning eller Kortbetalning. Du anger då önskad leveransadress när du går genom kassastegen. Om du betalar via Faktura kan du tyvärr inte få din leverans till annan adress än folkbokföringsadressen. Detta p.g.a. exempelvis risk för bedrägerier.
Jag är inte helt nöjd med min vara, hur gör jag nu?
Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt och du kan självklart reklamera din vara.
En vara i min leverans var trasig, hur gör jag nu?
Pongo.se står för riskerna hela vägen hem till dig. Om någonting är trasigt i din leverans ska du ta ett kort på varan (där felet framgår) och sedan maila till oss. Vi kommer då att fatta beslut om hur vi går vidare och driver, om beslutet faller så, sedan ditt reklamationsärende.
Vart skickar jag varan jag vill returnera?
Maila oss på [email protected] så hjälper vi er på ett så smidigt sätt som möjligt!
Övriga frågor
Kan ni sponsra vår utställning?
Självklart! Kontakta oss på [email protected]
Får jag rabatt om jag köper en hel pall?
Självklart! Kontakta oss på [email protected]
Samarbete med bloggare?
Självklart! Kontakta oss på [email protected]
Facebook?
Självklart! www.facebook.com/pongo.se
Instagram?
Självklart! www.twitter.com/pongose
TikTok?
Självklart! www.tiktok.com/@pongo.se
Har ni några andra frågor så är ni välkomna att kontakta oss enligt nedan: